Geluk

Wetenschappelijk bewezen manieren om een nog gelukkiger persoon te worden

Wetenschappelijk bewezen manieren om gelukkiger te worden

Volgens onderzoek heb jijzelf de macht in handen om gelukkiger te worden. Onderstaande tips zijn simpel en prima uit te voeren. Op naar een nog gelukkiger leven 🙂

Beweging
Door te bewegen komen er endorfines vrij die je een gelukkig gevoel geven en die de strijd met je slechte bui aangaan. Studies hebben zelfs aangetoond dat beweging kan helpen tegen symptomen van depressie. Elke fysieke activiteit telt: rennen, fietsen, dansen, zo lang je maar intensief bezig bent. Zelfs een flinke wandeling van 20 tot 30 minuten helpt al goed!
Gerelateerd: 6 redenen waarom wandelen zo gezond is

Doe Yoga
Yoga kan helpen om de symptomen van depressie te verminderen, daarnaast zorgt het ervoor dat de zenuwen in je lichaam minder worden. Yoga staat je toe om even stil te staan en je te focussen op je ademhaling in plaats van op je zorgen, frustraties en problemen.
Gerelateerd: Waarom yoga goed voor je geest en zelfs je seksleven is

Eet je groente
Donkere bladgroentes als spinazie en boerenkool zijn rijk aan foliumzuur. Foliumzuur is gelinkt aan het verminderen van negatieve en depressieve gevoelens omdat het je hersenen helpt om dopamine aan te maken.

Probeer cognitieve gedragstherapie
Cognitieve gedragstherapie is een bewezen behandeling voor depressie en angststoornissen en het kan iedereen helpen om te leren hoe je negatieve gedachtes kunt bestrijden.

Koop bloemen voor jezelf
Een team van onderzoekers van Harvard is erachter gekomen dat bloemen in huis wonderen doen voor een negatieve bui. Mensen in dit onderzoek hadden ook meer compassie voor anderen en kregen een energie boost door bloemen in huis.

Ga naar buiten
Voel je dat jij je down begint te voelen? Ga naar buiten en wentel je in de frisse buitenlucht en zonneschijn. Het menselijk lichaam produceert vitamine D wanneer het wordt blootgesteld aan de zon. En onderzoekers suggereren dat een te kort aan vitamine D kan betekenen dat je eerder geneigd bent om depressief, nerveus en moe te zijn. Dus ga voor 20 tot 25 minuten naar buiten en verlicht je bui.
Gerelateerd: Buiten sporten is echt goed voor je

Eet champignons
Weet je waar ook veel vitamine D in zit? In champignons. Deze smakelijke groente bevat veel vitamine D, wat het serotine niveau in je hersenen boost. Dus gooi wat champignons in je omelet of je salade en voel je blijer.

Probeer te mediteren
Het is bewezen dat mediatie werkt tegen stress. Onderzoeken hebben uitgewezen dat de voordelen variëren van pijnreductie en een lagere bloeddruk tot een positieve boost voor je libido. En het mooie is dat het daarnaast ook nog eens zorgt voor het vrijkomen van serotine, dopamine en endorfines – welke je in beter humeur brengen. Vind je het lastig om te mediteren? Lees dan het artikel waarin wij de volgens ons beste mediatie apps voor je op een rij hebben gezet De beste meditatie apps voor jou verzameldDe beste meditatie apps voor jou verzameld

www.health.com

Deel op:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •