Kinderen Ontspanning

Spannend! De eerste keer op vakantie met baby!

Je hoort vaak dat je leven op zijn kop staat als je voor het eerst moeder wordt. Natuurlijk veranderen er dingen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het allemaal 100% mee vind vallen. Bij onze geen wallen tot onze knieën of radeloze momenten. Ik weet dat we mazzel hebben, het kan ook heel anders. Maar Noah sliep na 5,5 week door en dat doet hij nog steeds. Overdag is hij vrolijk en lief en slaapt hij ook goed zolang hij maar in zijn bedje kan slapen. In de kinderwagen of in de auto slaapt hij niet.

Nou geen probleem natuurlijk, ik snap wel dat hij liever in zijn eigen bedje slaapt. Maar toen we onze vakantie gingen boeken heb ik hier wel even bij stilgestaan. Want gaan we met de auto of het vliegtuig? Slaapt hij wel onderweg? Of gilt hij het hele vliegtuig bij elkaar? We besloten ‘het risico’ te nemen en gingen op vakantie naar Spanje. Daar hadden we een prachtig huis met zwembad gehuurd in de bergen in Andalusie.

Genieten!

Wij vlogen op Malaga, een vlucht van bijna 3 uur. Op de heenweg vlogen we met KLM en was er voldoende ruimte om de maxicosi mee te nemen. Luxe want zo kon Noah in zijn maxicosi tussen ons in zitten en hadden wij zelf ook nog wat ruimte. Ik moet zeggen dat die vlucht op zich prima ging. Noah heeft wat geslapen en heeft bij elkaar 5 minuten gehuild. We hadden wel een klein ongelukje, hij had namelijk een enorme spuitluier… oeps. Alles zat onder, zijn kleding, de maxicosi en ikzelf ook. Gelukkig had ik extra kleding en heel veel hydrofiele doeken en natte doekjes meegenomen. Dus uiteindelijk was alles en iedereen weer fris en schoon en zijn we de vlucht redelijk doorgekomen :).

Toen we aankwamen op de luchthaven konden we direct de huurauto ophalen. Deze had ik gehuurd bij Sunny Cars en dit was ideaal want nu hadden we de keuze om de auto op te halen op de luchthaven. Bij andere maatschappijen moest je dan eerst met een bus naar het verhuur gedeelte en dat vond ik met baby toch best een onderneming.

Achteraf ben ik heel blij dat ik er voor had gekozen om het ons deze reis zo makkelijk mogelijk te maken, want ik vond vliegen met een baby toch best stressvol. De heenreis was het fijn dat de maxicosi mee aan boord kon (ik had van te voren even gebeld om te checken of er voldoende ruimte aan boord was voor de maxicosi), de huurauto die al klaarstond op de luchthaven en op de terugreis met Transavia heb ik onszelf makkelijk gemaakt omdat ik stoelen had gereserveerd met extra beenruimte. Zo kon Noah voor ons liggen en kon ik een soort bedje voor hem maken op de grond. Hij deed nog steeds geen oog dicht, ongelooflijk want hij had serieus de beste plek van het hele vliegtuig! Maar met een beetje ruimte is vliegen met een baby van 6 maanden oud net een stukje relaxter.

Noah zijn ‘bedje’ aan boord van het vliegtuig

Vanuit de luchthaven was het nog 1,5 uur rijden naar ons huis, deze rit lag Noah wel lekker te slapen (jeej). In Spanje hebben we niet veel ondernomen, het was warm en voor Noah was het lekkerder om gewoon thuis te blijven en af en toe een dorpje te bezoeken of ergens te gaan eten. Dus we hebben lekker gezwommen en in de schaduw geluierd, het was heerlijk! Zo leuk om als gezin op vakantie te gaan, we hebben echt genoten.

Lekker uiteten met Noah in de kinderwagen 🙂

We gingen uiteten, maar hebben ook zelf gekookt. Omdat Noah niet slaapt  in zijn wagen (hoe moe hij ook is..) hebben we maar een paar keer buiten de deur gegeten. Noah vond het wel gezellig hoor, bij ons aan tafel, Maar zijn wallen werden langzaam groter, dus toen hebben we besloten om gewoon zelf te koken zodat ons jochie op tijd naar bed kon. Prima om zelf te koken, we hadden een auto en omdat ik een service pakket met extra bestuurder had afgesloten bij Sunny Cars mochten we beiden in de auto rijden. In Spanje is het normaal dat je maar 1 hoofdbestuurder hebt, maar zo was het opgelost en kon ik (Bart was namelijk de hoofdbestuurder) zelf ook even heen en weer naar het dorp om boodschappen te halen.

Ideaal dat ik zelf ook de auto kon pakken dankzij het Service pakket van Sunny Cars met extra bestuurder

Al met al hebben wij een heerlijke vakantie gehad, maar ik moet je eerlijk zeggen dat tot het moment dat Noah wel in slaap valt in een vliegtuig wij er waarschijnlijk voor kiezen om de komende vakanties met de auto te gaan :). Net ietsje meer ontspannen, want de terugreis heeft Noah af en toe wel gehuild. En hoewel ik weet dat dit kan gebeuren voelden Bart en ik ons behoorlijk opgelaten. Vandaar dat onze volgende vakantie samen met Noah waarschijnlijk toch een autovakantie wordt.

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met SunnyCars.