Geluk Hooggevoelig

7 redenen waarom jij als hooggevoelige zo’n aanwinst bent voor je bedrijf

Waarom jij als hooggevoelige zo'n aanwinst bent voor je bedrijf

Hooggevoelige mensen zijn ‘anders’, maar deze ‘anders’ is juist heel positief voor het bedrijf waar je werkt. Het is niet altijd makkelijk om zo hooggevoelig te zijn, vooral niet op je werk, maar als hooggevoelige zie jij dingen op een andere manier waardoor je een grote aanwinst voor je bedrijf bent.

Onderstaand vind je 7 karaktertrekken van hooggevoelige mensen die heel positief zijn voor een bedrijf:

1 Emotioneel bewustzijn
Als hooggevoelig persoon ben jij je bewust van je gevoelens. Je ervaart emoties als blijheid, geluk, liefde, dankbaarheid, opgewondenheid en passie heel sterk. Maar ook ervaar je pijn en ongemak intenser en door deze ervaringen weet je heel goed wat een mens beweegt, wat een mens raakt. Omdat jij weet wat mensen raakt heb je creatieve ideeën, wat je onmisbaar maakt in een commercieel team.

2  Groot empathisch vermogen
Als hooggevoelige heb je van nature een groot empathisch vermogen waardoor je een goede leider, leraar, coach en mentor bent. Je begrijpt anderen en daarom kun je anderen zo goed helpen.

Door je compassie blijf je ook in balans tijdens uitdagende situaties. Je ‘leest’ andermans emoties waardoor jij zelf kalm blijft en met rustige praktische oplossingen komt die de spanningen wegnemen. En wanneer je bij anderen juist positieve emoties voelt kun je deze mensen nog meer inspireren en motiveren om zo het beste uit zichzelf te halen.

3 Eerlijk en rechtvaardig
Als hooggevoelige heb je een sterk rechtvaardigheidsgevoel. Je rationaliseert niet alles, maar je leeft mee met anderen. Hierdoor kun je een sterke band met anderen opbouwen en heb je geen geheime agenda. Je gaat voor een eerlijke deal en je wordt niet belemmerd door hebzucht, je doet wat het beste voor het bedrijf is omdat je integer en eerlijk bent.

4 Leiders
Hooggevoelige mensen willen graag werken in een dynamische, productieve en eerlijke werkomgeving. Ze willen organisaties creëren waarbij mensen de kans krijgen om te groeien, waarbij mensen zich gewaardeerd en gerespecteerd voelen. Ze houden van duidelijkheid, en proberen verwarring zo snel mogelijk op te lossen. Ze vinden het leuk om mensen te stimuleren om verder te komen en daarom zijn het uitstekende leiders. Ze weten instinctief hoe ze met mensen om moeten gaan en ze zijn zich bewust van de gevoelens en ideeën van hun medewerkers.

5 Ruimte en tijd
Omdat je zo gevoelig bent heb je tijd nodig om dingen te verwerken en om weer op te laden. Het leven is niet altijd makkelijk als je hooggevoelig bent, want alles komt keihard binnen. Daarnaast ben je waarschijnlijk altijd een interne monoloog met jezelf aan het voeren omdat je gedachtes vaak alle kanten uitschieten, als je dan ook nog eens overprikkeld bent wordt het zwaar om te functioneren. Daarom raak je als hooggevoelige ook snel burn-out als je niet genoeg tijd voor jezelf neemt. Zonder tijd om op te laden kun je blokkeren en stroomt je creativiteit niet meer, zorg daarom voor regelmatige pauzes zodat je blijft functioneren.

6 Innovatie
Omdat je zo hooggevoelig bent heb je veel aandacht voor detail. Details die andere mensen niet eens opvalt. Maar deze details bevatten een bron van inspiratie waardoor jij enorm creatief bent. Jij ziet mogelijkheden die anderen niet zien omdat ze niet goed kijken. Je werkt misschien niet altijd op een ‘standaard’ manier, maar juist daarom kun jij nieuwe dingen bedenken en het verschil maken!

7 Genereus
Als hooggevoelige geef je vaak ontzettend veel, je voelt aan wat anderen nodig hebben en daarom kun je anderen ook zo goed helpen. Dit is een prachtige eigenschap (als je maar op je eigen grenzen let en je ook goed voor jezelf zorgt!). Maar als collega maakt dit je populair, je bent een teamplayer en gaat voor het succes van het team. Je bent een steun voor andere mensen en altijd vriendelijk, aanmoedigend en genereus. Je bent niet bang om een complimentje te geven waardoor jij een fijne werksfeer creëert.

Deel op:
  • 11
  • 17
  •  
  •  
  •