Geluk Ontspanning

Op stedentrip naar de regio Valencia!

Stedentrip Valencia
Logo Her Health
Geschreven door Redactie

Stedentrips, super cool maar vaak ook behoorlijk druk. Ik werd gevraagd om op persreis te gaan naar de regio Valencia, om de steden Alicante, Benidorm en Valencia te bezoeken. Heel tof, maar was dat wel wat voor mij? Ik houd van de natuur, van actief bezig zijn en van het strand.. nou wat blijkt deze 3 elementen komen in deze 3 steden helemaal terug! En mocht je nou op zoek zijn naar een fijn vakantiehuis in Spanje wat lekker centraal ligt? Dan is Villa Joah echt een aanrader!

Alicante
Wij begonnen in Alicante waar we het oude kasteel van Santa Barbára bezochten. Leuk want dit  kasteel staat op een 166 meter hoge heuvel en via het kasteel loop je door het oude centrum vol met schattige straatjes en kleurrijke huisjes weer terug naar de stad en het strand beneden. Zeker een goede hike!

Heerlijk wandelen vanuit kasteel Santa Barbera naar het centrum

Heerlijk wandelen vanuit kasteel Santa Barbara naar het centrum

Door kleine straatjes richting het oude centrum van Alicante

Schattige kleurige huisjes in het oude centrum van Alicante

Na de lunch hebben we een fietstocht gemaakt, ik vind het altijd leuk om door een stad te fietsen, vooral in Alicante omdat we heerlijk langs het strand hebben gefietst.  Nadat we de hele dag van het mooie weer en de stad hebbend genoten hebben we ’s avonds heerlijk genoten van allerlei tapas en paella bij restaurant La Taberna de Gourmet, aanrader!

Benidorm
De volgende ochtend vertrokken we vroeg richting Benidorm. Ik wist niet zo goed wat ik kon verwachten van Benidorm, want laten we eerlijk zijn, de meesten van ons kennen het vooral van het programma Benidorm Bastards. Maar Benidorm is meer! In Benidorm kun je enorm goed hiken en fietsen (heerlijk in de heuvels en gewoon met de E-bike). Wij huurden de E-bikes bij TAO Bikes in het centrum van Benidorm.

Fietsen in de bergen van Benidorm, waar je ook veel hike routes kunt vinden

Eerlijk is eerlijk, de gemiddelde leeftijd van Benidorm ligt wat hoog :), maar als je door de rolators en scootmobiels heen kunt kijken is het best een fijne bestemming. Het is betaalbaar en omdat het in een ‘kom’ ligt is het weer er eigenlijk altijd goed en dat op maar 2,5 uur vliegen van Nederland!

November en mensen lagen nog lekker op het strand in Benidorm

Genieten van het uitzicht op de boulevard in Benidorm

Palmbomen en cultuur in Valencia!

Valencia
De dag erna moesten we al weer vroeg uit de veren want we gingen naar Valencia! Daar had ik zin in want ik had zoveel goede verhalen over Valencia gehoord. En ik kan je vertellen, Valencia heeft zijn verwachtingen meer dan waar gemaakt. Nadat we waren ingecheckt in Hotel Casual del Cine (wanneer je een hotel zoekt voor een beperkt budget en je toch midden in het centrum wil zitten, kan ik dit hotel zeker aanbevelen) deden we een wandeltour door Valencia onder leiding van een Nederlandse vrouw die in Valencia woont. Dat is natuurlijk super, want zo krijg je allerlei leuke weetjes over Valencia van een local te horen, voor meer informatie kun je de website checken:www.verrassendvalencia.nl

Wil je wel genieten van de stad, maar toch liever rust om je heen tijdens je verblijf? Check ook dan Villa Joah, dit Spaanse vakantiehuis is fijn om te verblijven in Spanje!

Na de wandelinghebben we weer heerlijk door de stad gefietst en zijn we voor de lunch naar de haven gefietst naar restaurant La Maritima. Dat is wel wat verder weg, dus vooral leuk als je wat meer tijd te besteden hebt in Valencia, maar het eten was goddelijk en het uitzicht prachtig.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Genieten van de prachtige architectuur van de stad van de kunsten en wetenschappen in Valencia

Uiteraard zijn we langs de stad van de kunsten en wetenschappen gefietst, een prachtig stukje futuristische architectuur van Valencia. De kolossale structuur huisvest een IMAX-bioscoop en Europa’s grootste aquarium, interactieve leerzame tentoonstellingen in het wetenschapsmuseum Príncipe Felipe en het avant-gardistische operagebouw, het Palau de les Arts Reina Sofía.

De stad van de kunsten en wetenschappen in Valencia

De rest van de dag hebben we geslenterd door de straatjes van Valencia, heerlijke pinchos en tapas gegeten en hebben we ons laten onderdompelen in de Spaanse cultuur. De volgende ochtend vlogen we al weer terug naar Nederland, maar ik ga zeker nog eens terug om de regio Valencia op mijn gemak verder te ontdekken!