Gezondheid

Food prepping! 7 dingen om wekelijks van te voren klaar te maken zodat je zeker gezond eet

Food prepping! 7 tips om de hele week gezond te eten

Natuurlijk, je wilt ’s avonds op de bank ook heus wel een gezonde snack nemen, maar dat je ’s avonds niet echt zin meer hebt om een gezonde snack in elkaar te draaien, dat snappen wij ook! En dan is de kans heel groot dat jij die zak paprikachips openscheurt. Als je merkt dat jij je iets vaker dan je zou willen in deze situatie bevindt dan hebben wij hele handige tips voor je!

Onderstaand zie je voorbeelden van dingen die je heel makkelijk van te voren kunt maken en waar je de hele week plezier van hebt. Maak een half uurtje tot een uur vrij per week en eet de hele week gezond!

Quinoa
Deze is zo super makkelijk! Kook de quinoa zoals aangegeven staat op de verpakking. Laat het vervolgens afkoelen en doe het in een plastic bakje in je koelkast. Je kunt dit de hele week op verschillende manieren gebruiken. Met wat fruit en kokos of amandelmelk in de ochtend als ontbijt, gemengd met salade als lunch of met wat groente als bijgerecht bij je diner.

red_quinoa

Groene Icetea
Als je de hele dag alleen maar thee en water drinkt dan wil  je ook wel eens wat anders, hier de gezonde oplossing! Maak een flinke pot groene thee, laat het afkoelen en voeg wat limoen en mint toe. Zet het in je koelkast en geniet van een glas heerlijke en gezonde Icetea.

d08ccceb41d30d054dab2a84ac4ab4a4

Hardgekookte eieren
Het is vier uur ’s middags en je krijgt trek: neem een hardgekookt eitje met wat wortels. Beleg ’s ochtends je cracker of boterham met een eitje of voeg je ei toe aan je salade voor de lunch. Makkelijker kan het niet.

eggs-2-jpg1

Overnight oats (geweekte havermout)
Doe 3 eetlepels en (als je wilt) 3 eetlepels chipzaad in een pot, voeg 250 ml kokosmelk en toe, even roeren deksel erop en in de koelkast. De volgend ochtend heb je een heerlijk ontbijtje. Je kunt naar smaak fruit of zaden toevoegen. Je kunt tegelijkertijd 3 ontbijtjes maken, zo heb je ’s ochtends een heerlijk en gezond ontbijt.

Rauwe groente
Snijd wortels, selderie, bloemkool, paprika etc en doe ze in een afsluitbare schaal. Voordat je naar je werk gaat haal je er wat groente uit en dit neem je samen met wat hummus mee. Ook ’s avonds zijn ze een heerlijk vullende en gezonde snack.

img_2546

Geroosterde groente
Neem wortels, paprika’s, broccoli, aubergine, courgette en alle groentes die je lekker vindt. Verwarm de oven op 200 graden. Snijd de groente in dunne plakjes, leg ze op een bakpapier en besprenkel ze met olijfolie en kruiden of wat knoflook. Rooster ze in de oven en in 15 minuten zijn ze klaar! Je kunt ’s ochtends een omelet maken met de geroosterde groente, je kunt ze mengen met je salade of je gebruikt ze ’s avonds als bij je diner, heerlijk!

4e09e016a9eefe679266ee8a7f12244f

Fijn gesneden salade zonder sla
Snijd allerlei groente fijn zoals wortels, paprika, ui en selderij. Doe het in een grote afsluitbare schaal en zo heb je altijd een heerlijke aanvulling op je (boring) sla of rucola. Heerlijk in combinatie met bijvoorbeeld kikkererwten, kip, feta, garnalen of mais.

e6e6e46d0a6f3098d6462e93270abce3

Dus maak je half uur vrij en bereid je maaltijden voor, het is het echt waard!

Womanshealthmag.com