Gezondheid

Deze dingen zou je eigenlijk nooit moeten eten

6 manieren om nu eindelijk van je suikerverlaging af te komen

1 Glazuur
Het ‘gebaksglazuur’ wat je kant en klaar bij de supermarkt koopt zal je taart of cake misschien ten goede komen, maar je lichaam wordt er niet blij van. “Het is één van de weinige producten in de supermarkt wat nog steeds veel transvetten bevat, wat enorm slecht voor je lichaam en je lijn is”, zegt Melina Jampolis, voedingsdeskundige. Transvet is nog slechter voor de gezondheid dan verzadigd vet. Transvetten verhogen je slechte cholesterol en verlagen je goede cholesterol, daarnaast kunnen ze ontstekingen veroorzaken en leiden ze tot buikvet en hart – en vaatziektes en diabetes. Daarnaast zit glazuur vol met suiker wat ook nog eens slecht is voor je tanden en rimpels veroorzaakt.

2 Lang houdbare patisserie producten
Lekker makkelijk en best smakelijk, maar het is het niet waard. De voorverpakte muffins, cakes en donuts, ze bevatten enorm veel calorieën en suiker en ze zijn niet makkelijk te verteren voor je lichaam. “Deze producten zijn slecht voor je omdat er zoveel suiker en conserveringsmiddelen inzitten zodat ze langer op de plank kunnen blijven liggen – ze blijven bijna voor altijd goed”, zegt dermatoloog dokter Elizabeth Tanzi. Suiker verergert ontstekingen van de huid, naast dat het acne kan veroorzaken maakt het je ook opgeblazen. Dus sla de voorverpakte cakejes over en, als je dan toch trek hebt in iets lekkers, geniet van een lekkere verse muffin of een vers stukje cake.

3 Frisdrank
Diëtisten en dokteren zijn het erover eens: frisdrank zou je compleet uit je dieet moeten schrappen. “Een blikje cola is het zelfde als een blikje water met 10 klontjes suiker erin”, zegt voedseldeskundige Bonnie Taub-Dix. En aangezien de maximaal aanbevolen hoeveelheid van de Wereld gezondheidsorganisatie voor een vrouw 24 gram suiker per dag is, ben je daar dus met 1 blikje cola (35 gram) al dik overheen.

4 Kant en klare tomatensaus
Je hebt trek in pasta, dus je haalt wat vlees en groente en je giet er wat kant en klare tomatensaus overheen en klaar is Kees: in no time heb jij een lekkere pasta op tafel staan. Ben je nog gezond bezig ook… toch? Nee helaas, in kant en klare pastasaus zit enorm veel suiker. Je denkt dat goed bezig bent en ongemerkt eet je tijdens je avondmaaltijd hartstikke veel suiker, hartstikke zonde en ongezond. Dus maak je eigen saus, zo veel meer werk hoeft dat echt niet te zijn!

www.fitnessmagazine.com

Deel op:
  •  
  •  
  •  
  •